درد در برقراری رابطه جنسی

برای پیشگیری از درد هنگام رابطه جنسی چه کنیم؟

از جمله نیاز های اساسی انسان برقراری رابطه جنسی با همسر خود می باشد. اما برخی از زوجین در برقراری رابطه جنسی درد های شدید داشته و این مسئله باعث کاهش لذت در آن ها می گردد. طبق تحقیقات صورت گرفته بیش از 30 درصد از زنان در هنگام رابطه جنسی دچار درد می شوند.

درد در برقراری رابطه جنسی

درد در برقراری رابطه جنسی

چرا رابطه جنسی برای زنان دردناک است؟

اگر زنان در برقراری رابطه جنسی نتوانند شرایط را مهیا کرده و حس لذت را در خود برانگیزند، ممکن است در هنگام برقراری رابطه جنسی دچار درد شوند.
در برقراری رابطه جنسی واژینال، اگر رابطه سریع، خشن و بدون آمادگی قبلی جسمی و روحی صورت گیرد و هنوز آمادگی های لازم شکل نگرفته باشد در نتیجه درد ایجاد می گردد. در همان ابتدای نباید دخول صورت گیرد و مقدمات برای آماده سازی در بانوان باید رعایت شود. علاوه بر آمادگی های لازم برای انجام این فعالیت ها، پوزیشن برقراری رابطه جنسی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در برخی از شرایط نیز زنان دچار درد می شوند که دلیل آن ها پوزیشن نا مناسب و یا عدم آمادگی لازم قبل از برقراری آن نیست. به عنوان مثال کم شدن سطح استروژن و کم بودن ترشحات در واژن در دوره شیردهی بانوان می تواند علت ایجاد درد در آن ها گردد.

عفونت نیز از علل های ایجاد درد در هنگام برقراری رابطه جنسی می باشد. همچنین خشکی واژن در بانوان نیز باعث ایجاد مشکل می گردد،

راه های ارتباطی با متخصص زنان کلینیک هرا

شماره تماس : ۶۶۹۳۳۹۰۶

پیج اینستاگرام کلینیک هرا

برای پیشگیری از درد هنگام رابطه جنسی چه کنیم؟

اصولا پزشکان از سوال را از بیماران خود می پرسند که آیا در برقراری رابطه جنسی درد داشته و با شریک جنسی خود در میان می گذارند ؟ اکثر افراد با خیر جواب می دهند. زیرا گمان می کنند که شریک جنسی آن ها اعتنایی به این مسئله نداشته و یا نگران و شرمگین از این مسئله می باشند . اما این راه اشتباه است. حتما در زمینه تمامی حس های خود باید به همسر خود اطلاع دهید تا در صورت وجود مشکل به حل آن پرداخته شود.

در صورتی که علت مشکل شما عدم آمادگی قبل از دخول است، بهتر است معاشقه قبل از رابطه جنسی را انجام دهید.  در صورت درد در یک پوزیشن خاص به همسر خود اطلاع دهید. استفاده از ژل لوبریکانت نیز می توانند در کاهش درد کمک کند.

اگر علت درد شما، عفونت و یا خشکی واژن باشد، یک متخصص زنان می تواند مشکل شما را شناسایی کرده و به درمان آن بپردازد.

سایر مقالات

علل ناباروری در زنان

درمان ناباروری

بهترین متخصص زنان در غرب تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *