خانم نجمه فرجی

مشاور تغذیه
روز های کاری : شنبه ها از ساعت 16 الی 19 دوشنبه ها از ساعت 13 الی 16
تعداد مقاله : 11

رژیم غذایی فصل بهار

رژیم غذایی فصل بهار

با شروع تعطیلات نوروزی و مسافرت و مهمانی ها، نا خواسته پر خوری در بین تمامی افراد آغاز می شود. این افزایش حجم کالری زمانی مشخص می شود که در آخر تعطیلات شاهد مقدار زیادی از چربی های اضافه در اطراف شکم خود هستیم. افزایش وزن یک مسئله ناراحت کننده برای همه افراد به ویژه بانوان می باشد. بنابراین همگی به دنبال یک رژیم غدایی فصل بهار هستند. اما جالب است بدانید که با رعایت چند نکته و مراجعه به یک متخصص تغذیه می توانید در زمان کمی افزایش وزن خود را جبران نموده و شروع به کالری سوزی کنید .

رژیم غذایی فصل بهار

رژیم غذایی فصل بهار

چگونه بعد از تعطیلات وزن خود را کاهش دهیم ؟

حتما صبحانه بخورید، وقتی صبحانه را حذف می کنید در طول روز گرفته می شوید و احتمال افزایش وزن و چاق شدن در شما افزایش می یابد . شایان ذکر است که استفاده از دونات یک گزینه مناسب برای صبحانه نمی باشد .

از تخم مرغ به عنوان یک صبحانه کامل و مغذی استفاده کنید . زیرا سرشار از پروتئین است و احساس سیری به شما می دهد .

راه های ارتباطی با متخصص زنان کلینیک هرا

شماره تماس : ۶۶۹۳۳۹۰۶

پیج اینستاگرام کلینیک هرا

از سالاد و حبوبات همراه با وعده غذایی خود استفاده نمایید .

گلابی یک میوه مناسب برای میان وعده شما است .

مواد غذایی پر فیبر باعث می شود مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید و احتمال استفاده از غذای ناسالم و پر کالری را نیز کاهش می دهد .

مقدار زیادی آب بنوشید، آب کالری ندارد .

نوشابه، نوشیدن آب میوه ( آبمیوه صنعتی ) ، شربت های صنعتی مصرف نکنید . این نوع از نوشیدنی ها مقدار زیادی کالری داشته و مصرف روزانه نوشابه باعث دریافت ۴۲۰۰ کالری اضافه در ۲۱ روز می شود .

از الکل و کافی میکس خودداری کنید .

غذاهای روتین خود را با غذاهای سالم جایگزین کنید. غذاهایی که چربی و کالری کمتری دارند برای مثال وقتی مرغ درست می کنید، قسمت بدون پوست و کم چرب آن را انتخاب کنید .

غذاهای خود را به جای سرخ کردن بپرهیزید و از سایر روش ها برای جایگزین کردن آن استفاده کنید .

به جای سس های پر کالری از سرکه سیب در سالاد خود استفاده کنید .

به دنبال کاهش وزن ناگهانی نباشید ، آهسته و پیوسته پیش برویدم .

تا حد امکان شیرینی های مضرر را از برنامه غذایی خود حذف کنید .

هر روز یک میان وعده از میوه استفاده کنید .

از کربوهیدرات به میزان لازم استفاده کنید .

سایر مقالات

سوالات رایج ناباروری

علل ناباروری در زنان

درمان ناباروری

پاسخ

2 + بیست =