پرسش و پاسخ زگیل تناسلی

سوالات متدوال زگیل تناسلی

زگیل تناسلی در دختران باکره چگونه درمان می شود و چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

بله، برای ابتلا به زگیل تناسلی نیاز به دخول کامل نیست، تماس پوست با فرد مبتلا نیز باعث ابتلا به این ویروس می شود. درمان در خانم های باکره نیز تفاوتی ندارد. برای درمان می توان از انواع دارو ها، لیزر و کرایو و کوتر از دیگر مواردی است که در ابتلا به زگیل تناسلی کمک می کند و ربطه به بکارت ندارد و هیچ مشکلی هم در این زمینه ایجاد نمی کند.

البته ممکن است در بانوان زیر 30 سال سیستم ایمنی بدن با این ویروس مبارزه می کند و باعث حذف آن می شود . توصیه ای که به بانوان باکره می شود این است که حتما از واکسن گارداسیل استفاده کنند.  این واکسن در علیه 4 نوع شایع آن یعنی 6، 11، 16 و 18 مبارزه می کند و در سه نوبت در مدت 6 ماه مورد استفاده قرار می گیرد.

عمل هیسترکتومی

ایا درمان زگیل تناسلی در دختران باکره تفاوت دارد؟

خیر، این ویروس در دختران باکره با سایر افراد تفاوتی ندارد. اما به دلیل عدم دخول در این افراد اصولا در سطح خارجی از ناحیه تناسلی وجود دارد .

بهترین روش درمان این ویروس کدام است؟

درمان های متفاوت از جمله کرم های موضعی، لیزر و کرایو تراپی نیز درمان های تخریب کننده به شمار می آیند. بهترین روش درمان در این بین این سه قابل بیان نیست، با توجه به ناحیه درگیر شده، اندازه و تعداد زگیل ها درمان متفاوت است.

هر آنچه باید در رابطه با زگیل تناسلی بدانید

چگونه می توان دریافت که به چه نوعی ویروس hpv مبتلا شده ایم؟؟

ویروس hpv بیش از 100 مدل دارد که به دو دسته کم خطر و پر خطر تقسیم می شود . نوع کم خطر آن عامل ایجاد ضایعات گوشتی بدون خارش را در ناحیه تناسلی در بر می گیرد و نوع پر خطر عامل ایجاد سرطان دهانه رحم در بانوان، سرطان آلت تناسلی در آقایان و سرطان مقعد در هر دو جنس باشد.

شایع ترین نوعی که باعث ایجاد زگیل می شود، نوع 6 و 11 است و شایع ترین نوعی که باعث ایجاد بدخیمی باشد، نوع 16 و 18 است. بنابراین واکسن تهیه شده بر علیه این 4 ویروس است . زیرا در کل دنیا از شایع ترین نوع ویروس hpv به شمار می آیند.

برای نحوه تشخیص در بانوان از تست پاپ اسمیر استفاده می شود. سپس از آزمایشگاه درخواست می شود که تایپ hpv هم چک شود. در این صورت این صورت با روش pcr می توان تشخیص داد که آیا ابتلا وجود دارد و یا خیر، و اگر وجود دارد از کدام نوع می باشد.

تشخیص هیچ تستی در آقایان توسط FDA تایید نشده است . اما می توان نمونه پاپ اسمیر را از مقعد تهیه نمود و در آزمایشگاه بررسی کرد.

کلینیک زنان خوب در تهران

زگیل تناسلی باعث ایجاد سرطان رحم و دهانه رحم می شود؟

سلام بعضی انواع زگیل تناسلی درصد ابتلا به سرطان رحم رو افزایش می‌دهند.

چرا بدون درمان علائم زگیل تناسلی از بین می رود؟ در این صورت بدین معناست که ویروس درمان شده؟

زگیل تناسلی در اثر گذشت زمان خودبخود درمان میشود اما به معنی درمان شدن ویروس نیست این ویروس در صورت ورود به بدن به طور دایم در بدن باقی میماند

آیا پسران هم همانند دختران باید از واکسن گارداسیل استفاده نمایند ؟

بله، این واکسن برای دختران و پسران در رده سنی بین 9 تا 26 سال توصیه می شود.

آیا زگیل تناسلی در بارداری به جنین منتقل می شود؟

خیر، این ویروس در بارداری به جنین منتقل نمی شود. ولی اگر زایمان طبیعی انجام شود، این ویروس به کودک منتقل می گردد.

واکسن گارداسیل ازتمامی نوع ویروس hvp پیشگیری می کند؟

خیر، واکسن گارداسیل تنها از 4 نوع آن پیشگیری می کند و واکسنی وجود ندارد که بتواند از تمامی نوع این ریروس پیشگیری نماید.

آیا ممکن است ویروس برای همیشه درمان شود؟

درمان هایی که در حال حاضر برای زگیل تناسلی موجود است، تنها می تواند علائم را از بین ببرد و باعث درمان خود ویروس نمی شود. این ویروس به طور مخفی در بدن فرد باقی می ماند و در صورتی که سیستم ایمنی بدن فرد قوی باشد و تماس مکرر وجود نداشته باشد، ممکن است ببرای همیشه این ویروس ریشه کن شود.

زگیل تناسلی که در دهان ایجاد می شود چگونه درمان می گردد؟

جراحی، کرایوتراپی یا همان سرمادرمانی و یا تزریق اینترفرون یا الفای موضعی از جمله روش های درمانی در این بخش می باشند.

اگر زگیل تناسلی درمان نشود چه مشکلاتی رخ می دهد؟

اگر درمان نشود ممکن است باعث ایجاد مقاومت به درمان شوند و همچنین سایز و ناحیه آلوده شده بیشتر گردد. همچنین با توجه به  محل ابتلا ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. از جمله :

ناباروری در مردان

زگیل تناسلی در ناحیه اطراف مقعد باعث ایجاد مشکل در دفع مدفوع می گردد . همچنین اگر در اطراف واژن باشند باعث بروز مشکل در رابطه جنسی و زایمان می شوند.

افرادی ضایعات کوچک در محدوده کم و کمتر از یک سال ایجاد شده بیشترین موفقیت را در بر دارند. بنابراین توصیه می شود که بیماران در اسرع وقت به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند.

فرد مبتلا به زگیل تناسلی باید واکسن hvp را تزریق کند و یا خیر؟

ابتدا باید از بیماران تست DNA hvp باید تهیه شود تا نوع زگیل مشخص گردد. اگر فرد مبتلا به نوع کم خطر مبتلا شده باشد می تواند با تزریق واکسن از ابتلا به نوع پر خطر پیشگیری کند.

تزریق واکسن گارداسیل بعد از 26 سال چه فایده ای دارد؟

بهترین سن برای واکسن گارداسیل 9 تا 26 سال است و بیشترین نفع را این رده در صورتی که رابطه جنسی نداشته اند. می برند. حتی اگر برخی نوع ها را گرفته باشند باز تا سن 45 سالگی می توانند از این واکسن استفاده کنند و باز هم از این واکسن نفع می برند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]
کلینیک هرا