جراحی زیبایی لابیاپلاستی

تصویر ایده آل هر زنی از زیبایی دستگاه تناسلی تابعی از تأثیرات فرهنگی یا برداشت شخصیش از زیبایی هست .در سالهای اخیر در کل دنیا آگاهی بانوان نسبت به ظاهر دستگاه تناسلی شان افزایش پیدا کرده و یک تصویر ایده آل از زیبایی برای خودشون می سازند . اگر یک زن احساس کند دستگاه تناسلیش ظاهر غیرعادی دارد باعث اضطراب و از دست دادن اعتماد به نفسش می شود .

جراحی-زیبایی-لابیاپلاستی

چرا به لابیاپلاستی نیاز داریم؟

این زنان اغلب از موقعیتهای اجتماعی و جنسی که باعث دیده شدن دستگاه تناسلیشون میشه مثل پوشیدن لباس شنای تنگ ،شوهای گروهی و روابط جنسی شخصی دوری میکنند و حتی از مراجعه به متخصص زنان هم جهت معاینه زنان پرهیز میکنند .

ایده آل استانداردی جهت زیبایی دستگاه تناسلی وجود ندارد ولی قرینه سازی و کوچک کردن لابیا مینور ( به صورتیکه از لابیا ماژور بیرون نزند ) و برداشتن چینهای کلیتوریس با لابیاپلاستی از رایج ترین جراحیهای زیبایی دستگاه تناسلی بانوان در کل دنیاست .

اغلب بانوانی که لبهای مینور بزرگ دارند حین رابطه جنسی ،ورزش و یا پوشیدن لباسهای تنگ احساس ناراحتی میکنند و آنهایی که لبهای مینور خیلی بزرگ دارند در تمیز نگه داشتن ناحیه تناسلی هم دچار مشکل میشوند که باعث مشکلاتی در رابطه جنسی ،عفونت و التهاب مزمن در ناحیه تناسلی میشود .

سن مناسب جراحی لابیاپلاستی

بزرگ بودن لابیا مینور اغلب اوقات مادرزادی است ولی افزایش سن ،حاملگی و مسائل هورمونی هم میتواند از علل آن باشد . عمل لابیاپلاستی بهتر است در سن بالای 18 سال انجام شود ولی اگر بزرگی آن به حدی باشد که اعتماد به نفس شخص را به شدت تحت تأثیر قرار داده باشد یا باعث ناراحتی او شده باشد از 12 سالگی قابل انجام است چرا که احساس خجالت فرد از اندام تناسلی خود میتواند باعث دوری از موقعیتهای اجتماعی شود

یشتر بانوان متقاضی لابیا مینورهای صاف ،نازک ،روشن و قرینه هستند. در گذشته لابیاپلاستی فقط با عمل جراحی انجام میشد که مستلزم بستری در بیمارستان و بیهوشی بود ولی امروزه لابیاپلاستی (کوچک کردن و زیباسازی ناحیه تناسلی خارجی)به راحتی با لیزر و به صورت سرپایی در مطب با بی حسی موضعی قابل انجام است ، با این مکانیزم کمترین تخریب به بافت سالم رسیده و مدت زمان لازم جهت ترمیم بافت به شدت کاهش می یابد و در زیبایی بافت ناحیه لابیا کمک شایانی میکند ، مدت زمان انجام آن حدود بیست دقیقه است ،ترمیم اولیه در عرض یک هفته انجام میشود ولی نتیجه نهایی بعد از سه تا شش ماه مشخص می‌شود .

عوارض لابیاپلاستی با لیزر

خونریزی ،عفونت و قرینه نبودن لابیاها از عوارض بسیار ناشایع هستند و درصورتیکه لابیاپلاستی با لیزر توسط جراح ماهر انجام شود عارضه ای ندارد .

اقدامات قبل از انجام لابیاپلاستی

حتما معاینه از نظر عفونت واژینال باید انجام شود و در صورت عفونت درمان قبل از عمل انجام شود .در صورتیکه شخص در یکسال اخیر آزمایش پاپ اسمیر انجام نداده باید قبل از عمل انجام دهد.
شرح حال دقیق از بیمار راجع به ابتلا به بیماری های خاص ،مشکلات انعقادی و مصرف سیگار اخذ شود.

باتشکر مدیریت سایت کلینیک هرا