رژیم غذایی 40 روزه

رژیم غذایی 40 روزه

لاغری و تناسب اندام یکی از مهم ترین مواردی می باشد که برای بانوان از اهیمت بالایی برخوردار شده است . بسیاری از افراد به دنبال رهایی از شر چربی های اضافه خود می باشند . ما در این مطلب می خواهیم دلایل افزایش متابولیسم بدن را شرح دهیم تا سریع تر از شر چربی های اضافه رهایی یابید .

رژیم-غذایی-40-روزه

چه کنیم سوخت و ساز بدن افزایش یابد ؟

افزایش متابولیسم، هدف افرادی است که به دنبال کاهش وزن هستند . اما اینکه بدن با چه سرعتی کالری می سوزاند به عوامل مختلفی بستگی دارد . بعضی افراد به صورت ارثی متابولیسم بالایی دارند . مردان بیشتر از زنان ( حتی در هنگام استراحت ) کاری می سوزاند . در اکثر افراد متابولیسم بعد از سن 40 سالگی کاهش می یابد . اگر چه افراد نمی توانند سن، جنسیت و یا ژنتیک خود را کنترل کنند ولی می توانند ار رژیم غذایی استفاده نمایند که متابولیسم را افزایش دهد .

بدن به صورت دائمی کالری می سوزاند، حتی زمانی که فرد فعالیتی انجام نمی دهد . میزان متابولیسم در حالت استراحت در افراد با ماهیچه بیشتر، افزایش می یابد . هر پوند ماهیچه 6 کالری در روز استفاده می کند تا خود را حفظ کند . در حالی که هر پوند چربی تنها 2 کالری مصرف می کند . بعد از چند جلسه تمرین ورزشی قدرتی تمام ماهیچه های بدن فعال تر می شود و میانگین متابولیسم روزانه افزایش می یابد .

همچنین شما می توانید مقاله تغذیه و آلودگی هوا را مطالعه نمایید .

بدن هنگام هضم پروتئین کالری بیشتری نسبت به هضم چربی یا کربوهیدرات می سوزاند . به عنوان بخشی از یک رژیم متعادل جایگزین کردن بعضی از کربن هیدرات با غذایی غنی از پروتئین و بدون چربی می توان متابولیسم  را افزایش دهد . منابع خوب پروتئین شامل گوشت گاو بدون چربی، بوقلمون، ماهی، گوشت سفید، تونا، مغزها، تخم مرغ و لبنیات کم چرب هستند .

بیشتر بخوانید
نقش تغذیه در تعیین جنسیت

غذاهای تند و افزایش سوخت و ساز

غذاهای تند حاوی مواد شیمیایی طبیعی هستند که می تواند متابولیسم را افزایش دهد . پختن غذا با یک قاشق غذاخوری فلفل سبز یا قرمز خرد شده، متابولیسم را افزایش می دهد . تاثیر آن می تواند موقت باشد، اما اگر مرتب غذای تند بخورید، مزایای آن بیشتر می شود .

کم آبی و چاقی

در افرادی که به طور متوسط دهیدراته ( کم آب ) هستند، میزان متابولیسم آن ها کاهش پیدا می کند . در مطالعه ای، نوجوانانی که 8 لیوان آب یا مقدار بیشتر می نوشند، در رروز کالری بیشتری نسبت به کسی که 4 لیوان آب می نوشد مصرف سوزانند . برای اینکه بدنتان آب کافی داشته باشد، یک لیوان آب و یا سایر نوشیدنی های غیر شیرین قبل از هر وعده و یا میان وعده بنوشید . همچنین سبزی و میوه تازه ( که به طور طبیعی حاوی آب هستند ) در میان وعده استفاده کنید .

مصرف کافئین

اگر شما علاقه مند به نوشیدن قهوه هستید و از افزایش انرژی و تمرکز آن لذت می برید، بدانید که مصرف متوسط و متقادل کافئین،باعث افزایش کوتاه مدت میزان متابولیسم می شود . کافئین به شما کمک می کند احساس خستگی کمتری داشته باشید و تحمل شما را در زمان ورزش افزایش می دهد .

همچنین شما می توانید مقاله نقش تغذیه قبل از ازدواج را مطالعه نمایید .

بعضی از ترکیبات در نوشیدنی های انرژی زا می تواند متابولیسم را افزایش دهد . آن ها سرشار از کافئین هستند که میزان انرژی مورد استفاده بدن را افزایش می دهد . آن ها گاهی حاوی تائورین ( یک امینواسید ) هستند که میزان متابولیسم را افزایش می دهد و به سوزاندن چربی کمک می کند . اما استفاده از این نوشیدنی ها می تواند مشکلاتی مانند افزایش فشار خون، اضطراب و مشکلات خواب در بعضی افراد را به همراه داشته باشد . به همین علت آکادمی آمریکان آن را به کودکان و نوجوانان توصیه نمی کند .

بیشتر بخوانید
تغذیه و آلودگی هوا

چایی سبز بنوشید

نوشیدن چایی سبز هر دو مزایای کافئین و کامپن را به همراه دارد . موادی که متابولیسم را برای 2 ساعتد افزایش می دهد، تحقیقان نشان می دهد نوشیدن 2 الی 4 فنجان چایی بدن را وادار به سوزاندن 17% کالری بیشتر در طی ورزش برای زمان کوتاه می کند .

جهت دریافت مشاوره با کلینیک هرا می توایند با شماره ۶۶۹۳۳۸۶۹ نماس حاصل نمایید .

پیج اینستاگرام کلینیک هرا

تعداد دفعات مصرف مواد غذایی

افزایش تعداد دفعات خوردن بر کاهش وزن کمک می کند . وقتی شما در یک وعده غذایی زیادی می خورید و فواصل وعده های غذایی تان زیاد است . میزان متابولیسم بین وعده ها کاهش می یابد . وعده یا میان وعده های کوچک هر 3 الی 4 ساعت کالری سوزی را افزایش می  دهند . تعدادی از مطالعات نشان داده اند کسانی که به طور مرتب میان وعده می خورند در وعده های اصلی میل کمتری به غذا دارند و در نتیجه مواد غذایی کمتری مصرف می کنند .

همچنین شما می توانید مقاله اهمیت تغذیه در زیبایی زنان را مطالعه نمایید .

رژیم غذایی کم کالری

رژیم های کم کالری مناسب نمی باشد . اگر چه این رژیم ها کمک می کند که فرد با رعایت آن وزن از دست دهد . اما مواد مغذی دریافتی کم می باشد . به علاوه به دلیل اینکه فرد ماهیچه از دست می دهد، متابولیسم کاهش می یابد و نتیجه نهایی این است که بدن کالری کمتری می سوزاند و وزن سریع تر از قبل بدست می آورد .

ایروبیک

تمرین ایروبیک، ماهیچه نمی سازد ولی میزان متابولیسم را در ساعات بعد از ورزش افزایش می دهد . ورزش با قدرت بیشتر نسبت به ورزش با قدرت کم یا متوسط، میزان متابولیسم استراحت را بیشتر و طولانی تر بالا می برد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 2.3]
کلینیک هرا

2 thoughts on “رژیم غذایی 40 روزه

  1. احسان - مارس 28, 2020 در 1:18 ب.ظ

    سلام میخوام از ده روز قبل از ماه رمضان تا آخر ماه رمضان به مدت 40 روز روزه بگیرم همراه با رژیم لاغری.البته ورزش هم میکنم.میخواستم بی زحمت یه برنامه 40 روزه بدید که بتونم همراه با ورزش لاغربشم ممنون.

    پاسخ
    • heraclinic - می 9, 2020 در 12:30 ب.ظ

      لطفا به این لینک مراجعه کنید تا رژیم با توجه به شرایط شما برای شما آماده بشه
      https://mavarateb.com/doctor/720

      پاسخ

پاسخ

2 + نوزده =

مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه
Call Now Buttonتماس با پزشک